Ukryte piękno, czyli jak powstało nowe logo PWSD

 

Jak stworzyć projekt, który połączy zamiary Pana Boga i człowieka, będzie opowiadał, ale nie przegada, zainteresuje, ale nie zasłoni tego, co najważniejsze, będzie pomostem między Niebem i Ziemią? Tylko dzięki dobrej współpracy Ludzi Seminarium, Projektantki i Ducha Świętego. 🙂

 1 – WYZWANIE

Stworzenie nowej identyfikacji wizualnej dla Prymasowskiego Seminarium Duchownego w Gnieźnie było wymagającym zdaniem. Musiała ona odzwierciedlać nie tylko fakt, że PWSD to miejsce rozwoju duchowego oraz intelektualnego, ale także oddawać głęboką symbolikę drogi powołania, którą idą równocześnie klerycy oraz kapłani. Wszystko okraszone tradycją i powagą tego niezwykłego miejsca. 
Słowa klucze to: kapłaństwo, powołanie, formacja, modlitwa, cisza, wspólnota, Bóg, świętość, dom, tradycja, młodość, radość, uniwersytet, autorytet.

 2 – IDEA 

Zdecydowałam się na połączenie minimalistycznego, nowoczesnego designu z elementami najważniejszej symboliki chrześcijańskiej. Warstwa słowna to pełna nazwa Seminarium z wyróżnieniem jej jedynego w Polsce, Prymasowskiego pierwiastka. 

I tak oto powstał znak, który według założeń skrywa trzy podstawowe znaczenia
kapłaństwopod postacią koloratki;
świętośćw kształcie aureoli;
przygotowanie do sakramentu / sakrament z Panem Bogiemjako pierścień / obrączka

Symbolika logo jest jednak o wiele bardziej głęboka i uniwersalna. Ogranicza się jedynie do wyobraźni oraz granic postrzegania świata przez tego, kto próbuje odczytać jej znaczenie. 
Udało się stworzyć znak, w którym ukrywa się symbol pewnej przestrzeni tajemnicy, dotykanej przez kleryków oraz kapłanów w trakcie formacji, do której wchodzi się przez otwartą bramę. Można doszukać się tu również kształtu watykańskiego placu św. Piotra lub gnieźnieńskiego św. Wojciecha, a także otwartych ramion Pana Boga.

3 – REALIZACJA

Nasza współpraca nie ograniczała się do stworzenia logo, ale nowego sposobu komunikowania się PWSD z otoczeniem. Ludzie PWSD, z Księdzem Rektorem na czele, rozumieją potrzebę komunikacji za pośrednictwem nowych mediów, a także tworzenia wizerunku, który w tym przypadku nie nakłada maski, ale porządkuje wartości oraz cele ich działalności. W odpowiedzi na tę potrzebę powstał również projekt papieru korespondencyjnego, wizytówki, strony internetowej oraz bloga, a także nowy, spójny sposób komunikacji w mediach społecznościowych.

Ruszyła machina zmian. To pierwszy wielki krok w kierunku widocznego otwarcia się na młodych ludzi poszukujących swojego powołania, próba rozmowy we wspólnym języku i przebywania tam, gdzie można ich znaleźć na co dzień. Wszystko po to, aby doprowadzić do osobistego spotkania ze sobą w murach seminarium i z Panem Bogiem.

Sami oceńcie, czy ma prawo się to udać. 🙂

Anna Kwaśna

Zostaw swój komentarz

© 2020 Blog PWSD w Gnieźnie "Powołani". Wszelkie prawa zastrzeżone.